Zásady a principy
Respekt a rovný přístup
Klienta respektujeme jako partnera.
Služby poskytujeme v souladu s Etickým kodexem pracovníků, dle zásady rovného přístupu bez ohledu na vzhled, věk, bydliště, státní příslušnost, pohlaví, sexuální orientaci, etnickou příslušnost, sociální status, zdravotní postižení, vyznání a další odlišující znaky.
Individuální přístup
Poradenský proces respektuje potřeby a osobní cíle klientů.
Službu poskytujeme s ohledem na projevy jejich svobodné vůle. Poskytujeme ji srozumitelně s ohledem na komunikační schopnosti klienta.
V rámci poradenského procesu podporujeme klienta směrem k vlastní aktivitě a k samostatnosti při řešení vlastní situace.
Mlčenlivost a diskrétnost
Klient má právo vystupovat v poradně anonymně.
Všichni pracovníci poradny jsou povinni zachovávat mlčenlivost.
A to o všech skutečnostech, se kterými se setkají při výkonu svého povolání, a to i po ukončení pracovního procesu. Toto ukládá § 100 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, a Zákoník práce.
Informace o skutečnostech, týkajících se klientů v rámci poskytovaných služeb, mohou pracovníci poraden podat třetím stranám pouze s písemným či jinak ověřitelným a informovaným souhlasem všech zúčastněných osob.
Výjimky z výše uvedených zásad diskrétnosti stanovuje platná legislativa, např. ve věci sociálně právní ochrany dětí mají pracovníci poradny informační povinnost dle §100a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách), dále pak ve věci oznamovací povinnosti (§ 369 Trestního zákoníku, § 10 odst. 4 a § 53, odst. 1 zákona č. 359/1999 Sb.).
Dobrovolnost
Služba je uživatelům poskytována na základě dobrovolnosti z jejich strany.
Pracovník s uživateli pracuje na základě jejich svobodného rozhodnutí a informovaného souhlasu.
Pokud klient nepřichází do poradny zcela dobrovolně, nemůže s ním zahájit spolupráci.
Odbornost
Naše služby jsou poskytovány odbornými pracovníky (psycholog, manželský a rodinný poradce, sociální pracovník).
Všichni naši odborní pracovníci zcela splňují kvalifikačními předpoklady (zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění).
Pracovníci poradny vykonávají svou práci na úrovni odpovídající soudobým odborným poznatkům, součástí jejich pracovní náplně je prohlubování a rozšiřování kvalifikace, aktivní účast na supervizích a intervizích.
Podpora nezávislosti klienta
Pracovníci preventivně omezují rizika vzniku závislosti klienta na službě.
Snaží se v souladu se sjednanými cíli o co nejkratší dobu spolupráce, avšak bez snižování kvality poskytované služby, s ohledem na uživatelovo vnímání pokroku při řešení nepříznivé sociální situace a naplnění individuálních cílů.
Bezplatnost
Využití sociální služby je pro uživatele bezplatné.