Co děláme?
Nabízíme podporu a pomoc dětem, dospívajícím, rodičům a celým rodinám s problémy, které je trápí. Naše služba je zdarma.
S čím se na nás můžeš obrátit?
S čím se na nás můžeš obrátit?
- Třeba, když Tě trápí kamarádi, nerozumíš si se spolužáky.
- Nebo si nerozumíš s rodiči nebo učiteli.
- Hádáš se pořád s rodiči, nechápou Tě.
- Řešíš vztahy a nevíš, jak na to.
- Máš nějaké trápení a potřebuješ si o tom s někým popovídat.
- Nejde Ti to ve škole a potřebuješ pomoc
- Nelíbí se Ti doma, nechovají se k Tobě rodiče dobře.
- Když se cítíš často sám, bezmocně.
Pokud je Ti do 15 let, potřebujeme k dlouhodobé spolupráci s Tebou souhlas Tvých rodičů (zákonných zástupců). Můžeš využít jednorázové první konzultace, kde zjistíme, co se dá v Tvé situaci dělat. Když budeš chtít, pomůžeme Ti při vyjednání podmínek s rodiči.
Bylo Ti už 15 let? Pokud ano, můžeš službu využít sám/sama za sebe a nepotřebuješ souhlas rodičů. Dle toho, v jaké situaci se nacházíš, se společně domluvíme, zda ke konzultaci pozvat rodiče či jiné blízké osoby.
Na konzultaci si můžeš přivézt, koho budeš chtít, když nebudeš chtít být sám, například kamaráda, učitele, spolužáka, babičku…
Za kým můžeš přijít?
U nás se Ti bude věnovat sociální pracovnice nebo psycholožka. A když to bude potřeba, budou se Ti věnovat obě dvě.
Jak si domluvíš schůzku?
Můžeš taky zavolat a domluvit si čas, který se Ti bude nejvíc hodit. Volej na číslo 731 447 450 nebo na číslo 725 987 401 (v pracovní době). Máme i pevnou linku 588 507 523 nebo 20 na konci.
Pokud právě telefon nezvedáme, máme nejspíš konzultaci. Vždycky ale voláme zpět. Je možné také zaslat SMS zprávu.
Termín schůzky si můžeme domluvit i přes email: sasrd@ssp-ol.cz
U vchodových dveří zazvoníš na zelený zvonek označený „Rodiny s dětmi“. Služba je poskytována v 5. patře budovy, je možno použít výtah či schodiště. V prostorách 5. patra Tě uvedeme do čekárny.
První schůzka s odborným pracovníkem služby SASRD trvá přibližně 60 – 90 minut a je nezávazná. Slouží k vzájemnému představení se a zjištění toho, v jaké situaci se nacházíš a co bys potřeboval. Setkání probíhá v konzultační místnosti, kde Tě nebude nikdo rušit. V průběhu první schůzky probereme možnosti řešení Tvé situace a dohodneme se na dalším postupu. Pokud společně vyhodnotíme, že Ti naše služba nemůže pomoci, můžeme Ti zprostředkovat kontakt na odborníka, který se danou problematikou zabývá.
Odborní pracovníci služby jsou vázáni mlčenlivostí a veškeré Tebou sdělené informace jsou důvěrné. Máš právo zůstat v anonymitě.
Kde nás najdeš a kdy?
Jsme na adrese: Na Vozovce 26, 779 00 Olomouc v 5NP, vždy v
Pondělí: 8:00 – 12:00 a 13:00 – 17:00
Úterý: 8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00
Středa: 8:00 – 12:00 a 13:00 – 17:00
Čtvrtek: 8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00
Pátek: 8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00
Zvoň na zelený zvonek.
Nejbližší tramvaj máš Nádraží město.
K psycholožce musíš dojít, ale sociální pracovnice může dojít i za Tebou.
Tohle jsou naše zásady - hodně důležité!
Nemusíš nic platit. Službu poskytujeme zadarmo.
Nepotřebuješ žádné doporučení, můžeš přijít, když cítíš, že to prostě potřebuješ.
Budeme Tě brát takového, jaký jsi.
Tvůj názor je pro nás důležitý. Ty jsi expert na svůj život.
Můžeš u nás být i anonymní, to znamená neříkat o sobě své údaje, jako jméno, věk, bydliště a tak.
To, co nám řekneš, zůstane mezi námi, nesmíme nikomu nic říct, máme mlčenlivost.
U nás se budeš cítit dobře, máme pohodlně vybavené pracovny a při rozhovoru nás nikdo nesmí rušit. Budeme mít na sebe dost času a klid.
Budeme spolu pracovat na tom, co je pro Tebe důležité, co Tebe trápí. Ty si určuješ cíle spolupráce.
Naše spolupráce bude dobrovolná, takže když už budeš mít dost, ukončíme ji. Do ničeho Tě nebudeme nutit.
Budeme chtít, abys pracoval na vyřešení svého trápení. Aby to fungovalo, je potřeba, abys byl aktivní.
Věnovat se Ti bude sociální pracovnice nebo psycholožka, které mají potřebné vzdělání a pořád se zdokonalují v dalším studiu.
Když na Tvé trápení budeme krátké, budeme hledat jiné odborníky, kteří by Ti mohli pomoci.
Nejsi spokojený/á?
Dá se s tím něco dělat. Nenechávej si to pro sebe.
Když se Ti něco nebude líbit, nebo Ti nebude příjemně, neboj se to říct nám, rodičům, nebo tomu komu věříš, zkusíme s tím něco udělat..
Jak na to?
Stížnost si může podat:
- zájemce o službu
- uživatel služby – takže ty
- zástupce, kterého si zájemce či uživatel služby zvolí – nebo někdo, komu věříš
Stížnost můžeš podat:
- Písemně na e-mail: ssp@ssp-ol.cz
- Písemně vložením do schránky důvěry umístěnou v 1. NP na dveřích (určeno zejména pro uživatele sociálních služeb SSP).
- Písemně v kanceláři asistentky ředitele v 2. NP budovy Střediska sociální prevence Olomouc, příspěvkové organizace, Na Vozovce 26, Olomouc, PSČ 779 00 (dále SSP) nebo prostřednictvím pošty na výše uvedenou adresu.
- Ústně v kanceláři zástupce ředitele SSP v 2. NP budovy SSP, Na Vozovce 26, Olomouc.
Co nesmí ve stížnosti chybět?
Označení konkrétního pracovníka, proti němuž stížnost směřuje, dále popis jednání či nejednání, ve kterém je spatřováno pochybení tohoto pracovníka (co udělal a neměl, nebo co měl udělat a neudělal). Např. pracovník poruší mlčenlivost.
V případě, že stížnost nesměřuje proti konkrétnímu pracovníkovi, musí z ní být zřejmé, v jakých konkrétních skutečnostech je spatřován nedostatek či závada v činnosti SSP.
Anonymní stížnost
Můžeš podat i anonymní stížnost. O výsledku jejího prošetření ale budeš informován/a jenom v případě, pokud v ní zanecháš nějaký kontakt na svou osobu (např. emailovou adresu, která neobsahuje Vaše jméno, nebo adresu P.O. Boxu).
Kdo bude stížnost vyřizovat (příjemce stížnosti)?
- stížnost na konkrétního pracovníka služby SASRD řeší vedoucí příslušného pracoviště
- stížnost na vedoucího pracoviště a zástupce ředitele řeší ředitel SSP
- stížnost na průběh poskytování sociální služby SASRD řeší vedoucí příslušného pracoviště
- stížnost zaměstnance SSP řeší ředitel SSP
- stížnost směřující proti činnostem spadajícím do působnosti ekonomicko-provozního úseku řeší ředitel SSP
A co bude se stížností dál?
Příslušný pracovník (příjemce stížnosti) záležitost prošetří, případně s Tebou osobně projedná, a ke stížnosti zaujme jednoznačné stanovisko, které konzultuje s ředitelem SSP.
Pokud řešení stížnosti nepatří do kompetence SSP, budeš o této skutečnosti ve lhůtě 30 dnů od jejího podání písemně informován/a společně s doporučením, kam (na jaký orgán či instituci) se můžeš se svou stížností obrátit.
Pokud už stejnou záležitost řeší někdo jiný (např. Policie ČR), nebude v šetření stížnosti dále pokračováno a bude Ti tato skutečnost sdělena.
Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dní od jejího podání. V této lhůtě Ti dáme písemně vědět, jak bylo s Tvou stížností naloženo.
Pokud k nám stížnost nepatří, odpovědný pracovník po konzultaci s ředitelkou SSP ji pošle do 15 dnů od přijetí příslušnému orgánu či instituci a informuje Tě o tom.
Stížnosti eviduje ekonomická kancelář ve 2. NP budovy SSP.
V případě, že nebudeš s vyřízením stížnosti či s přijatými opatřeními spokojen/a, máš právo obrátit se písemně na ředitele SSP s žádostí o opětovné prošetření Tvé stížnosti nebo se můžeš obrátit na tyto subjekty:
Když nebudeš spokojen/a s vyřízením stížnosti, můžeš se dále obrátit na:
Krajský úřad Olomouckého kraje
Odbor sociálních věcí
Jeremenkova 40a
779 00 Olomouc
tel.: 585 508 111
e-mail: posta@kr-olomoucky.cz
www.kr-olomoucky.cz
Úřad práce České republiky
Krajská pobočka v Olomouci
Vejdovského 988/4
779 00 Olomouc 9 – Hodolany
tel.: 950 141 111
e-mail: podatelna@ol.mpsv.cz
www.portal.mpsv.cz/upcr
Český helsinský výbor
Štefánikova 216/21
150 00 Praha 5
tel.: 220 515 188
e-mail: sekr@helcom.cz
www.helcom.cz
Dalším nezávislým orgánem, ke kterému můžeš podat stížnost je např. Kancelář veřejného ochránce práv se sídlem Údolní 39, 602 00 Brno.